tisdag 13 september 2011

Sy tillsammans - necessären

Här kommer en utlovad bild på den necessär jag sydde under Quilt och Lapptekniks (mailinglista på Yahoo) Sy tillsammans.
Det har tagit lite tid att få bilden hit, men här är den.
 Det tog lite tid eftersom Murphys lag gjorde allt för att ställa till det för mej. Det började med att batterierna i kameran gav upp. MEN, tänkte jag, jag har ju världens bästa mobil med världens bästa kamera i. Det blev en riktigt snygg bild, skarp och bra i färgerna. Skulle bara flytta över bilden från mobilkameran till datorn med Blue Tooth. Trodde jag. Men apparaterna pratade inte med varandra. Kabeln, var är den då? Ingen aning.
Så där satt jag med en jättesnygg necessär fotad med en jättebra mobilkamera. Och ingen kunde se den. Det är Murphys lag!


Murphys lag har lämnat hemmet och idag har jag löst problemen med att visa bilden. Så var så god.


När jag nu äntligen fått fram bilderna i mobilkameran så ska jag visa upp min lösning på hur alla quiltlinjaler kan förvaras. Jag har köpt 2 st köksredskapsupphängningsskena och 1 st magnetskena och en hel drös med krokar.
I krokarna har jag hängt upp alla linjaler med hål. De andra ligger fortfarande på bordet. Får se om Gubben kan borra hål i dem utan att de spricker så får de också hänga på krokarna.
Jag har köpt 2 st bestickhållare som hänger på krokar på skenorna för pennor och rullknivar. Suveränt.
På magnetskenan har jag alla saxar lätt-tillgängliga när jag ska klippa eller skära.


Den här, sista bilden för idag, har jag döpt till "Du strålar gul". Inspirationen till den titeln har jag fått från min absolut favoritartist Thomas di Leva och han sjunger de orden i låten "Mirakel". 


Kram,
L8 i Ängelsberg

2 kommentarer:

  1. Den blev ju fin, din ST necessär. Fiffig väggförvaring och "du strålar gul" är så läcker... förstår att du tänker på Mirakel.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Finfin nesse och jättesnygg bonad.
    Jag har mina linjaler i en ställning för kastrullock som hänger i snören på garderobssidan.
    Kram

    SvaraRadera